Budowa Zakładu powiązana jest z organizacją kompleksowego systemu zbiórki, recyklingu i zagospodarowania odpadów komunalnych, obsługujących miasto Radomsko oraz 12 ościennych gmin – łącznie ok. 112 000 mieszkańców.
W skład zakładu wchodzą następujące elementy:
-
- hala sortowni o powierzchni zabudowy 2086 m2, powierzchni użytkowej 2066 m2 i kubaturze 21725 m3 wraz z niezbędną infrastrukturą.
-
- nawierzchnia w obrębie zakładu m.in: place i drogi o nawierzchni betonowej, utwardzonej do kompostowania odpadów bio. o pow. 1800 m2 i odpadów zielonych o powierzchni 2135 m2, zbiornik na ścieki sanitarne o pojemności 30 m3 . Wykonana zostanie niezbędna infrastruktura taka jak: instalacje sanitarne, deszczowe, sieć hydrantowa, stacja trafo wraz z instalacjami elektrycznymi i oświetleniem terenu.
- - linia sortownicza o wydajności 35 000 Mg/rok do sortowania zmieszanych odpadów komunalnych i do doczyszczania odpadów pochodzących z selektywnej zbiórki. W skład całej linii sortowniczej wchodzi 26 podzespołów współpracujących
-
- budynek administracyjno-socjalny o powierzchni zabudowy 322,80 m2, powierzchni użytkowej 283,23 m2.W budynku będą wyodrębnione , przebudowane i dobudowane następujące pomieszczenia: szatnie odzieży męskiej i damskiej, sanitariaty, umywalnie, zaplecze kuchenne, jadalnia, korytarze i kotłownia.
-
- sprzęt technologiczny do sortowni. W skład sprzętu niezbędnego do sprawnej obsługi sortowni wchodzą następujące elementy: ładowarka przegubowa, samochód z urządzeniem hakowym, wózek widłowy, urządzenie czyszczące i wysokociśnieniowe oraz kontenery i pojemniki na odpady.
-
- sprzęt do kompostowni. W skład sprzętu niezbędnego do sprawnej obsługi kompostowni wchodzą następujące elementy: ciągnik rolniczy, rozdrabniarka do odpadów zielonych, przerzucarka do kompostu, sito obrotowe oraz koparko-ładowarka.
-
- pojemniki na odpady niebezpieczne. Pojemniki są niezbędne do czasowego przechowywania wyselekcjonowanych odpadów niebezpiecznych takich jak: zużyte świetlówki i akumulatory z elektrolitem, zaolejone odpady, odpady niebezpieczne płynne oraz na materiały stałe.
Ponadto projekt przewidywał rozwój selektywnej zbiórki odpadów, który został zrealizowany poprzez zakup samochodu do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 16 m3 z żurawiem i tylnym koszem zasypowym oraz zostały zakupione pojemniki do selektywnej zbiórki typu „dzwon” o pojemności 1,5 m3 w ilości 95 szt. Pojemniki te zostały rozstawione w różnych częściach miasta.
Dla prawidłowego funkcjonowania systemu Spółka prowadzi kampanię edukacyjno – informacyjną.
Łączny koszt zadania to 16,17 miliona złotych netto. Poza środkami własnymi Spółki w kwocie 1,79 miliona złotych zadanie zostało współfinansowane przez Fundację EKOFUNDUSZ w kwocie 5,7 miliona złotych oraz z pożyczki udzielonej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 8,68 miliona złotych.
TERMIN ZAKOŃCZENIA - LISTOPAD 2009 r.